כל מה שצריך לדעת על מדפסות ניידות

רובנו בוודאי זוכרים את המדפסות הראשונות שהגיעו לבית או למשרד, והיו בדרך כלל גדולות, מגושמות ולעתים גם מסובכות להתקנה. אמנם הצלחנו להדפיס מה שרצינו, אך לעתים קרובות כל העניין הפך למסורבל וקשה לתפעול. אין ספק כי כיום עולם המדפסות השתכלל והשתדרג, וכיום ניתן למצוא אפילו מדפסות ניידות – אשר הופכות את כל עולם ההדפסה לקל, פשוט לתפעול, יעיל ומהיר. במידה והנכם בעלי עסק אשר מתניידים מפגישה לפגישה, עובדים במשרד קטן או פשוט צריכים שירותי הדפסה זמינים ומהירים – מדפסות ניידות עשויות להיות פתרון נהדר עבורכם.

מהן בעצם מדפסות ניידות?

בדיוק כמו שניתן להבין מהשם שלהן – מדפסות ניידות הן מדפסות לכל דבר ועניין, אך בהבדל אחד משמעותי ממדפסת רגילה: הן ניתנות לנשיאה והעברה ממקום למקום, ואין צורך במקום ספציפי עם כבלי חשמל רבים לצורך התפעול שלהן.

מדפסת ניידת

כיצד מדפסות ניידות פועלות?

המדפסת הניידת דומה באופן עקרוני למדפסת רגילה, אך יש לה מספר תכונות המאפשרות לה בעצם לפעול מכל מקום ובכל זמן, בלי תלות בכבלי חשמל או בשטח מוגדר על שולחן הכתיבה. פעולת מדפסות ניידות תכלול, לרוב, את המרכיבים הבאים:

  • הטענה – על מנת לפעול כמו שצריך יש צורך בהטענת המדפסת הניידת; לרוב, ההטענה תתבצע דרך כבל USB או אפילו באופן אלחוטי. כאשר המדפסת טעונה, היא מוכנה להפעלה.
  • מיקום מוגדר וקומפקטי לדיו – מדפסות ניידות מסוגלות להדפיס עם דיו שחור-לבן וכמובן צבעוני, תלוי בדגם הספציפי. דבר זה מאפשר פעולה יעילה ונוחה בכל הזדמנות. מדפסות מסוג זה לרוב, תפעלנה על ידי הזרקת דיו מהירה וקומפקטית אשר לא רק תאפשר לכם להדפיס בכל מקום, אלא גם תהפוך את התהליך למהיר ואפילו מידי.
  • שליחת ההדפסה דרך אפליקציה או תוכנה ייעודית – יש צורך, כמובן, בשליחת החומר המיועד להדפסה אל מערכת המדפסת עצמה. במדפסת רגילה אשר מחוברת למחשב, עושים זאת בשליחה דרך תוכנה ייעודית. מנגנון דומה קיים גם כאשר מדפיסים דרך מדפסות ניידות, אך במקרה הזה – לעתים שליחת החומר תתבצע דרך אפליקציה ייעודית אשר ניתנת להפעלה אפילו דרך מכשיר הסלולרי שלכם.

מהם היתרונות של מדפסות ניידות?

בין אם אנחנו בעלי עסק, עובדים במשרד, מתניידים ממקום למקום ומפגישה לפגישה – מדפסות ניידות עשויות להיות פתרון מצוין עבורנו.

  1. קומפקטיות – באופן טבעי, מדפסות אלה תהיינה קלות ביותר בהשוואה למדפסת רגילה. ניתן למצוא כיום בשוק מדפסות ניידות אשר משקלן נע בין 500 גרם (!) לבין 1.5 ק"ג בסך הכול. כמובן, המדפסות הקטנות יותר תהיינה מיועדות להדפסות קטנות יותר – למשל של קבלות. אין ספק כי עבור אדם הזקוק להדפסה בכל מקום ובכל זמן, נוח מאוד לשאת מדפסת במשקל כל כך נמוך; הדבר מאפשר זמינות הדפסה גבוהה ומהירה.
  2. נוחות – אנשים רבים זקוקים כיום להדפסה מיידית, למשל:
  • אנשי עסקים אשר מגיעים לפגישה מחוץ למשרד, וזקוקים לחומר מודפס זמין תוך כדי שהפגישה מתקיימת
  • אדם המגיע לפגישה לצורך עסקה כלשהי – מכירה, קניה וכדומה – וזקוק להדפיס במקום מסמכים כגון חוזים, הסכמים שונים וכן הלאה
  • בעל מקצוע אשר מגיע לפגישה עם לקוח פוטנציאלי, משוחח עמו על עסקה עתידית או על חוזה כלשהו ומעוניין לתת ללקוח סיכום מודפס של הדברים אשר נאמרו בפגישה

מסיבות אלה ונוספות, מדפסות ניידות הן אפשרות נהדרת – מטעינים מראש, מכניסים לתיק ומגיעים לפגישה. המדפסת זמינה ומוכנה לתפעול, ואם רוצים להדפיס משהו במהלך הפגישה או בסיומה – ניתן לעשות זאת באופן מידי. הנוחות כאן היא משמעותית, ומאפשרת לאנשי עסקים להיות רציניים יותר וללקוחות לקבל מידע מידי.

  1. מחיר – כמו בכל מוצר, גם מדפסות ניידות מיוצרות במגוון דגמים על פי הצורך בשימוש בהן: מדפסת קטנה אשר משמשת להפקת קבלות, לא תהיה דומה במחירה למדפסת ניידת גדולה יותר. עם זאת, המחיר כמעט תמיד יהיה נגיש ומשתלם – החל מכמה מאות שקלים בודדים. כלומר, השקעה חד פעמית משתלמת.

למי הן מתאימות?

כפי שניתן להבין, מדפסות ניידות הן מוצר יעיל ושימושי אשר עשוי להיות רלוונטי ולהתאים למגוון מקרים:

  1. אנשי עסקים – אמנם לרוב אנשי עסקים פועלים ממשרד אשר ככל הנראה תהיה בו מדפסת לשימוש, אך אנשי עסקים גם יוצאים לעתים קרובות לפגישות מחוץ למשרד – גם במקומות מרוחקים. כאשר איש עסקים מגיע לפגישה כזו ומעוניין להדפיס את הדברים אשר נאמרו בפגישה, לעתים קרובות יהיה מדובר בתהליך מסורבל אשר יכלול את שליחת החומר במייל, הדפסתו במשרד ושליחתו ללקוח – דבר העלול לקחת זמן רב. לכן, מדפסות ניידות מתאימות מאד לאנשי עסקים המגיעים לפגישות במקומות שונים.
  2. בעלי מקצוע – למשל, בעל מקצוע אשר מגיע לתת שירות כלשהו בבית הלקוח (למשל – אדם העוסק במקצועות פרא-רפואיים, אדם המתעסק בשיפוצים וכן הלאה). מדפסות ניידות מיוצרות, כאמור, גם בגדלים קטנים במיוחד אשר מתאימים להדפסת קבלות וחשבוניות. בעל מקצוע כזה, הפוגש לקוחות על בסיס יומיומי ומעוניין לתת להם באופן מידי קבלה או חשבונית על שירותיו – יכול לעשות זאת בקלות תוך שימוש במדפסת ניידת קומפקטית.
  3. אדם פרטי המבצע עסקה כלשהי – למשל, שני אנשים הנפגשים לצורך קנייה ומכירה – החל מרכב ועד דירה. לעתים מתקיימות מספר פגישות לצורך סגירת עסקה מסוג זה וחתימה על חוזה; בין לבין, כאשר נפגשים לדוגמא לדון בפרטי החוזה – יש צורך להדפיס סיכום דברים באופן מידי. מדפסות ניידות מתאימות לפגישות מסוג זה, שכן הן מהוות פתרון המאפשר להדפיס את הדברים ולא להתעכב לצורך שליחה במייל, הדפסה מאוחרת וכן הלאה.
  4. שימוש לצורך הנאה – מדפסות ניידות מיוצרות גם לצורך הדפסת מדבקות או תמונות המצולמות במכשיר הסלולרי. הן תהיינה לרוב קלות, קומפקטיות וזולות יותר, ויכולות להוות רעיון נהדר למתנה לצורך כיף והנאה.

איך נקבע המחיר?

כאמור, מדפסות ניידות מיוצרות במגוון גדלים, סוגים ושימושים. מחירן נע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפי שקלים בדרך כלל – כאשר המחיר תלוי במספר גורמים:

  1. גודל המדפסת – במידה ומדובר במדפסת ניידת קטנה לצורך הדפסת קבלות או מדבקות, למשל, מחירה יהיה בדרך כלל כמה מאות שקלים. מדפסת גדולה יותר אשר נמצאת בשימוש באופן קבוע יותר, אפילו יומיומי – יכולה לעלות כמה אלפי שקלים.
  2. איכות ההדפסה – באופן כללי ניתן לומר, כי מדפסות ניידות מדפיסות תוצרים איכותיים ונוחים לקריאה. עם זאת, מובן כי ככל שהמדפסת פועלת באיכות גבוהה יותר ותוצרי ההדפסה טובים יותר – מחירה יהיה גבוה יותר.
  3. מהירות ההדפסה – ישנן מדפסות ניידות המדפיסות באופן איטי יחסית, דבר שעשוי להיות נוח עבור אנשים אשר לא צריכים את תוצר ההדפסה במהירות (למשל – מדפסת מדבקות המיועדת לשימוש של פנאי והנאה). מדפסות ניידות מסוג זה תהיינה, באופן יחסי, זולות יותר.

ניתן להבין כי מדפסות ניידות הן עולם שלם הפותח אפשרות חדשה, של הדפסה מהירה וזמינה מכל מקום ובכל זמן. מגוון סוגי אנשים עשויים להיעזר וליהנות משימוש במדפסות ניידות, ושווה לחשוב על השקעה במדפסת כזו – השקעה לא יקרה אשר רלוונטית לטווח ארוך, בין אם אתם אנשי עסקים ובין אם אתם מעוניינים בהדפסת מדבקות או תמונות מהמכשיר הסלולרי שלכם.